2 Şubat 2010 Salı

SEBZELİ BULGUR PİLAVI


pilavı çok severim helede bulgur pilavını işte size güzel bir bulgur pilavı tarifi.

Malzemeler:
2 su bardağı bulgur
1 tane biber
1 orta boy soğan
1 küçük kase bezelye
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı tereyağ
sıvıyağ,tuz ,su

Yapılışı:
öncelikle soğanı küçük küçük doğrayıp yağda kavuruyoruz.ardında biberleri de ekleyip kavurma işlemine devam ediyoruz üzerine yıkamış olduğumuz bulgurlarıda ekleyip bulgurlar tane tane olana kadar kavuruyoruz. Ardından bulgurların üstüne salça ve tuzuda ekleyip suyunu veriyoruz ve bezelyeleride ekleyip
ağzını kapatıyoruz suyunu çekene kadar pişiriyoruz.pişen pilavı hiç karıştırmadan 20 dakika kadar demlendiriyoruz. daha sonra servis tabağımıza alıp üzerine kıyılmış maydonoz ve kızarmış tavuk ile servis yapıyoruz.
Yanında ayran ve turşu güzel gider afiyet olaaaa........

3 yorum:

  1. Ebrucum iyi akşamlar canım. Görünmüyorsun buralarda bir sorun yok değil mi? Ben de arayamadım seni. Babamı kaybettik. Bulgur pilavını bizde pek severiz. Ellerine sağlık canım. Öpüyorum canım seni ve oğluşu.

    YanıtlaSil
  2. Cok severim bulgur pilavini, nefis gorunuyor ellerine saglik! hollandadan sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Harika bir yemek olmus, ellerinize saglik. Bayildim...


    Sevgilerimi gonderiyorum, ve de guzel bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil