23 Mart 2010 Salı

BALKABAĞI TATLISI


Kış aylarının vazgeçilmez tatlısı olan kabak şimdi benimde arşivimdeki yerini alacak.

Annecim bu tatlıyı çok güzel yapar...

Akşamdan temizleyip şekere yatırdığımız kabakları sabah orta ateşte bıraktığı suyu çekene kadar pişiriyoruz.
soğuduktan sonra ceviz ve fındıkla süsleyip servis yapıyoruz.

NOT: Ben genelde kabağı tıpkı reçel yapar gibi şekerde bekletiyorum. Ama siz vaktim yok diyorsanız su ekleyip pişirebilirsiniz.
babannem 'eskiden biz kabağa hiç şeker eklemezdik adı üstünde bal gibi olurdu.şimdiki kabakların tadı yok' diyor.

2 yorum:

  1. Canım iyi haftalar. Ellerine sağlık. Kabak tatlısını bizde çok severiz. Bol cevizle beraber.Öpüyorum canım seni ve oğluşu

    YanıtlaSil
  2. mmm enfes görünüyor. eskiden yemez sevmezdim . ama komşu teyzem sevdirdi. tarifi aldım denemek için kabak lazım :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil