29 Mart 2010 Pazartesi

GÜVEÇTE PASTIRMALI KURU FASÜLYE ve BAKIR KAPTA PİLAV



Herkese güzel bir hafta geçirmesi dileğiyle başlamak istedim bu haftaya. Hafta sonu akşam yemeğin de yeni almış olduğum güveçimi denemek istedim ve pastırmalı kuru fasülye yanında da olmassa olmaz pirinç pilavı yapayım dedim. Her ne kadar Tokat'lı (turhal) olsamda çemeni sevemiyorumm işte. Bende çemensiz pastırmayla deneyeyim dedim ve hakikaten pek kokusu olmadı. (Kokulara karşı baya bi hassasiyetim varda söylemesi ayıp)

Gelelim tarifimize;


Malzemeler:
2 su bardağı kurufasulye
1 soğan
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
3 sivribiber
2 yemek kaşığı domates salçası
4 domates
kaynar su
tuz
5-10 dilim pastırma

Yapılışı:
Kuru fasulyeleri akşamdan veya ertesi gün sabah erken saatlerden tencereye koyup yıkayın. Üzerini 4-5 parmak geçecek kadar soğuk su koyun. tencereyi ocağa koyup 1 taşım kaynatın. altını kapatıp 6-7 saat bekletin. Bu süreden sonra tencereyi tekrar ocağa alıp kısık ateşte kendi suyunda fasulyeler yumuşayana kadar pişirin. Yanlız çok fazla pişirmeyin biraz diri kalsın ki pişmeye güveçte devam edecek.
Soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayıp zeytinyağı ile soğanlar pembeleşene kadar güveç tenceresinde kavurun. İrice doğranmış biberleri katın. Salçayı ekleyip bir süre daha kavurun. Domatesleri küp küp doğrayıp tencereye ilave edin. minik minik doğranmış pastırmaları ve tuzu ekleyin.
Tencereye fasulyeleride suyuyla beraber ilave edin.Ağzını folyo ile kapatıp en küçük ocakta fasulyeler pişene kadar kısık ateşte pişirin.(ben en küçük ateşte 40 dakika kadar pişirdim)Pişen fasulyeyi 200 derecelik fırında 5 dakika bekletip servis yapıyoruz afiyet olsun..

Fasulyeyi sodalı suyla ıslatırsanız daha lezzetli oluyormuş yeni öğrendiim bende sizinde bilginiz olsun..

PİRİNÇ PİLAVI


Memlekette biz pilavı daima nohutlu pişiririz. Ama ben hem fasulye hem de nohut ikise de bakliyat olmasın diye pilavı tel şehriyeli pişirdim.

Malzemeler:
2 su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı tel şehriye
tavuk suyu veya bulyon
tereyağ (olmassa olmaz:)
ayçiçek yağı
tuz, su

Yapılışı:
pirinçleri pişirmeden yarım saat önce sıcak suda ıslıyoruz. Daha sonra tencereye tereyağ ve ayçiçek yağını alıp tel şehriyeleri kavuruyoruz. sarı renge dönen şehriyelerin üzerine süzmüş olduğumuz pirinçleri de ekleyip tane tane olana dek kavuruyoruz.
dah sonra üzerine tuz ve bulyonumuz ekleyip 1-2 dk. daha kavurduktan sonra kaynar suyumuzu ekliyoruz.ağzını kapatıp hiç karıştırmadan suyunu çekmesini bekliyoruz.Eklediğiniz su eğer az gelmişse biraz daha ekleyip pişiriyoruz.


İYİ BİR PİLAV İÇİN PÜF NOKTALARI:
1 Pirinci mutlaka ıslatın.
2 Yağda tane tane olana kadar kavurun
3 Suyunu ekledikten sonra asla karıştırmayın
4 Ocaktan aldıktan sonra ağzını bir bezle kapatıp 15-20 dk.dinlendirin ondan sonra karıştırın pilavınız tane tane olacak.
5 Su koymayla ilgili bir şey söyleyemiyorum çünkü ben hiç ölçülü yapamıyorum. Hep göz kararı.Artık orası size kaldıı.
Ben bunları uygulayınca pilavım harika oluyo herkese tavsiye ederim...

4 yorum:

  1. Canim ya nefis gozukuyo , ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. canm yaa enfes olmuş. tüm yan etkilerine ağmen bayılıyorum kuru fasülyeye:) eee tabii pilav da yanında. akşam yemeğine bir porsuyon alsam..
    ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. sevgili ümmücüğüm tabiki alabilirsin afiyet olsun canım

    YanıtlaSil
  4. canim ellerinize saglik nefis olmus anneminde var cölmeyi nefiste olur tadi.

    YanıtlaSil