16 Mart 2010 Salı

SEBZELİ BÖREK







Yapılışı basit ve çok lezzetli bir börek oldu.

Malzemeler:
4 yufka
1 şişe soda
2 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı süt
sıvıyağ

İç Malzemesi;
2 adet pırasa
1 adet kabak
1 adet havuç
2 adet sosis
3-4 adet kornişon turşu
2 yumurta

Yapılışı:
İlk olarak pırasaları minik minik doğrayıp yağda kavurun üstüne rendelemiş olduğunuz kabak ve havuçu dilimlemiş olduğunuz sosis ve turşuları da ekleyip kavurmaya devam edin. tuz karabiber de ilave edip ocaktan alın soğumaya bırakın.
ayrı bir kapta yoğurt, süt, soda, yumurta ve sıvıyağı karıştırın. tepsinin altına yufkanın bir tanesini serip diğer bir yufkayıda parçalara ayırıp sütlü karışama batırarak tepsiye gelişi güzel serin daha sonra iç mlazemeyi yufkanın arasına serin.
diğer 2 yufkayıda karışıma batırarak tepsiye dizin.tüm yufkalar bittikten sonra böreği dilimleyin ve aratn sütlü harcı dillerin arasına dökün.yarım saat yada bir saat bekletip fırına verin .isterseniz üzerine susam , çörekotu serpe bilirsiniz.

NOT:Pıralar tamamen içindeeriyo ve müthiş bir tata oluyo. çocuklar için güzel bir börek. benim ufaklık çok sevdi...

4 yorum:

  1. Cok zengin bir börek nefis görünüyor ellerine saglik canim hayirli aksamlar öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik, harika olmus.

    Ayrica odulum icin de cok tesekkurler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık. Börek gerçekten nefis görünüyor. Benim oğlumda pırasa yemez ama böreğin içinde anlamaz bile. Kusura bakma ödülün için dönemedim sana. Beni layık gördüğün için teşekkür ederim. Seni ve oğluşu öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. slm canım ödül için çoook teşekkür ederim
    böreğin harika olmuş besleyici bir börek ellerine sağlık mutlu bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimle
    öptüm

    YanıtlaSil