14 Nisan 2010 Çarşamba

PATLICANLI ETLİ GÜVEÇ ve NOHUTLU PİRİNÇ PİLAVI




PATLICANLI ETLİ GÜVEÇ

Malzemeler:
yarım kilo kuzu kuşbaşı
4 adet patlıcan
1 büyük boy patates
2 adet domates
6-7 adet arpacık soğan
4-5 adet sivri biber
tuz,karabiber,pul biber
1 tatlı kaşığı salça

Yapılışı:
Bütün malzemeleri doğrayıp baharatlarını da ekleyip birkaç saat dinlendirirseniz baya lezzetli oluyo.
Dinlenen malzemeleri güveç kabına koyup üzerine yarım bardakta su ekleyip ağzını folyo ile kapalayıp 200 derecelik fırında ağzını hiç açmadan 1 saate yakın pişirin.Afiyet olsun...

NOHUTLU PİRİNÇ PİLAVI

Malzemeler:
2 su bardağı pirinç
yarım bardak haşlanmış nohut
kaynamış su ,tuz,tavuk bulyon (isteğe göre)
tereyağ , sıvıyağ

Yapılışı:
Tereyağ ve sıvıyağı kızdırıp 1 saat önceden ıslamış olduğumuz pirinçleri süzüp bir güzel kavuruyoruz.Pirinçler tane tane olduğu zaman nohut ve suyu ekleyip suyunu çekene kadar kaynatıyoruz. suyunu çekmeye başlayınca altını kısıp demlenmesini bekliyoruz.Demlenen pilavı sarıp sarmalayıp 15-20 dakika sonra açıp karıştırıyoruz ve tane tane olmuşşşş....

NOT: Ben pilavda pek ölçü kullanmıyorum suyunda yani göz kararı yapıyorum.Kendimce geliştirdiğim püf noktaları var sizde denemek isterseniz burayı tıklayın.
Zaten en çok zorlandığım şey pilav tarifi vermekkkk....:))

2 yorum:

  1. Ebrucum ellerine sağlık bir tanem. Pilav ve güveç harika görünüyor. Öpüyorum canım seni ve oğluşu.

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglık patlıcan hastasıyım ben:D

    YanıtlaSil