27 Nisan 2010 Salı

SÜTLÜ KADAYIF




Ramazanlarda olmassa olmazdır kadayıf bizim evde. Çok severim kadayıfı hele bir de şerbetini iyi çekip lokum gibi olmuşsa harika. Kimisi de çıtır çıtır sever.
Bende bu defa çok duyup ama hiç denemediğim sütlü kadayıfı denedim. çok da güzel oldu. Hem hafif hemde lezzetli üstelik vanilyada hoş bir koku verdi.
Malum artık ramazan da yaz aylarına geliyor yaz için hafif bir tatlı.

Resimdeki çileklerde hafif ekşi oda ayrı bir tat verdi...


Bu Tatlıyı da sevgili Esra'nın Sütlü tatlılar etkinliğine gönderiyorum. Kendisine kolay gelsin diyorum.. http://istanbulsevdam.blogspot.com/

Malzemeler:
250 gr tel kadayıf
100 gr ceviz
1 su b. tozşeker
1 lt. süt
1 p. vanilya

Yapılışı:
Kadayıf bir kaba alınır üzerine 2-3 çorba kaşığı sıvıyağ dökülür ve
heryerine gelecek şekilde karıştırılır.kadayıfın yarısı bir fırın kabına
alınır hafif bastırılır.üzerine iri kırılmış ceviz eklenir.bunun üzerine
kalan kadayıf alınır ve hafifçe bastırılarak düzlenir.180 dercede
fırında pişirilir.kadayıflar pişerken üzeri için; 1 lt süt, tozşeker ve
vanilya bir tencereye alınır.pişen kadayıflar fırından alınır.
süt, şeker karışımı ılık kıvama gelince ocaktan alınır.
pişen kadayıfların üzerine dökülür. Lokum gibi bir kadayıf tatlısı..

2 yorum:

  1. Ebrucum kadayıf çok lezzetli görünüyor. Ben şerbetli tatlıları pek sevmem ama bu kadayıf değişik olmuş. Eminim sütlü daha lezzetlidir. Ellerine sağlık bir tanem. Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik canim afiyet seker olsun.

    YanıtlaSil