30 Nisan 2010 Cuma

VİŞNELİ TART





Herkese hayırlı cumalar sevgili blog arkadaşlarım.
Çarşamba günü doğum günümdü ben deyaş pasta yapmaktansa bu defa hiç denemediğim ama tadını merak ettiğim bir tatlı olan tart yapmaya karar verdim. İlk denememe rağmen gayet başarılı bir sonuç elde ettim. Ve bu tatlı favorilerim arasındaki yerini almış oldu.üstelik yapımıda oldukça basit. Tarife harfiyen uydum kreması da fazla gelmedi.

Malzemeler:
Bisküvi tabanı için;
125 gr oda sıcaklığında tereyağı,
1 fincan pudra şekeri
1 adet yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
2,5 su bardağı un
limon kabuğu rendesi ( arzuya bağlı )
Kreması için;
2 su bardağı süt,
3 çorba kaşığı şeker
1 adet iyi çırpılmış yumurta,
2 çorba kaşığı un,
1 paket vanilya,
1 çorba kaşığı tereyağı
1 su bardağı çırpılmış sıvı krema

Üzeri İçin;
dondurulumuş vişne
çikolata



Yapılışı:
Bisküvi malzemesini iyice karıştırıp yoğurun ve 1 saat buzdolabında bekletin.
Bu arada krema malzemesini sıvı krema hariç karıştırıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.Muhallebiyi kaşıkla karıştırarak soğutup ılıtmaya çalışın. Sıvı kremayı mikserle çırpıp koyu krem şanti kıvamına getirin.Bisküvi taban hamurunu merdaneyle açıp, yağladığınız tart kalıbına yerleştirin. hamurun taban kısmını çatalla delin ki fazla kabarmasın.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin ve fırından çıkarıp soğutun.
Muhallebi ile çırptığınız kremayı karıştırıp tekrar mikserle çırpın.Kremayı, bisküvi tabanının üstüne yayın.
dondurulmuş vişneleri istediğiniz şekilde muhallebinin üstüne dizin. Arzunuza göre erimiş çikolata süsleyip, 1-2 saat buzdolabında beklettikten sonra servis yapın. Afiyet olsun.
Kalıba yerleştirirken biraz kenarları çatladı ama ne yaplım o kadarcık kusur kadı kızında da olur...

6 yorum:

  1. Ellerine saglik arkadasim,cok guzel olmus..

    Allahtan hayirli,saglik ve huzurla dolu bir omur diliyorum senin icin..nice mutlu yillara insallah..
    Cuman mubarek olsun,
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Renkler ne güzel , hamuru incecik , ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Canım hayırlı cumalar. Tart nefs görünüyor. Ellerine sağlık. Yazın bu tarz tatlıları bende çok seviyorum. Öpüyorum bir tanem seni ve oğluşu.

    YanıtlaSil
  4. Sağlıklı, mutlu bir ömür diliyorum.
    Tart harika görünüyor, ellerinize sağlık. Ben de tart yapmak için meyve almıştım ama kızımın isteği üzerine pasta yapmaya karar verdim. En kısa zamanda da bir tart yapmayı düşünüyorum.
    Afiyetler olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle geçmiş doğum günün kutlu olsun. Nice nice sağlıklı ve sevdiklerinde beraber olacağın bir yıl olsun. Vişneli tart çok lezzetli duruyor. Doğumgününde mutfağa girmişsin ama değmiş:) Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar..
    Tart harika görünüyor,ellerinize sağlık..
    Bir dilim alıp , gitmek isterdim..
    : ))
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil