7 Mayıs 2010 Cuma

KEŞKÜL



Oğluşum için sütlü tatlı denemelerine Sevgili Tümayın blogunda görüp denemem lazım dediğim keşkülle devam ediyorum.
Tadı oldkça güzel oldu. Keşkülde badem kullanılır ama ben fındıkla yaptım. Bu güzel oldu.Evde bu vardı makete gidip badem almaya üşendim doğrusu.
Tarifi aynen yazıyorum orjinalini görmek isterseniz lütfen tıklayın.Tümaya da bu tarif için ayrıca teşekkürler.

Malzemeler:
4 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı toz fındık (ince çekilmiş)
2 çorba kaşığı pirinç unu
1 çorba kaşığı tepeleme nişasta
1 çorba kaşığı hindistan cevizi



Yapılışı:
Sütü tencereye koyun. Önce toz şeker, toz badem, pirinç unu ve nişastayı süte ilave edip çırparak tüm malzemelerin süte karışmasını sağlayın. Tencereyi ocağa alıp sürekli karıştırarak pişirmeye başlayın. Boza kıvamına gelmeye başlayınca hindistan cevizini ekleyip karıştırın ve koyulaştığı zaman servis kaselerine boşaltıp soğumaya bırakın.Fındık ile süsleyip servis yapın. Afiyet olsun...

7 yorum:

  1. Canım benim. İnşallah tadını da beğenirsiniz. Afiyet olsun. Çok sevindim:) Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  2. tümaycım tadını beğendimsakız gibi harika

    YanıtlaSil
  3. mis gibi kokuları buralara kadar geldi ellerine sağlık canım, nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Ebrucum keşkül harika görünüyor ellerine sağlık. Ben kaselere ve kaşıklara bayıldım. Çok hoş ve güzeller. Öpüyorum canım seni.

    YanıtlaSil
  5. Ebru ablacım bu kaseleri bir arkadaşım ev hediyesi olarak getirmişti.Yorumun için teşekkürler..

    Ballı cimcime sana teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık kaseler çok nostaljik

    YanıtlaSil
  7. sevgili Ebru ellerine sağlık keşkül çok lezzetli bir tatlıdır zaten ayrıca çokda hafifdir biz yaparken içine badem fındık ve cevizi karıştırıp koyardık öyle de ayrı bir lezzetli olurdu epeydir yapmadığımı hatirladım görünce ama pirinç unu bulabilirmiyim burada bilmiyorum neyse canım sevgiler
    Anneler günün kutlu olsun

    YanıtlaSil