4 Mayıs 2010 Salı

MADIMAK YEMEĞİ


Turhal' da çok yapılır madımak. Bahar geldimi pazardaki yerini alır taze taze. Evlendikten sonra pek tazesini yiyemedim. Ama annecim sağolsun benim için hazırlayıp dondurucuya koyar ben de memleteke gidince getirirdim.Tabi herşeyin tazesi makbuldür ya. Karşı komşum hafta sonu köye gidince toplamış bende hemen 1 kilo aldım taze taze pişirip yiyeyim diye. Yarısını da dondurucuya kaldırdım....
Bu madımağı doğraması ne zormuş ince ince annem doğrardı ben hiç doğramamıştım iş başa düşünce yapıyosun işte.Neyse lafı fazla uzatmadan geçeli tarifimize...




Malzemeler:
yarım kilo taze madımak
1 büyük soğan
250 gr.kıyma
1 tatlı kaşığı salça
3-4 diş sarımsak
1 çay bardağı pilavlık bulgur
Karaiber, tuz, pulbiber

Yapılışı:
Madımakları temizleyip doğradıktan sonra bol suyla yıkıyoruz. Madımakların suyu süzülürken tencereye sıvıyağ koyup doğramış olduğumuz soğanları ve sarımsakları kavuruyoruz.DAha sonra kıymayı ve salçayıda ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
kavrulan malzemelrin üstüne madımakları ve bulguru ekliyoruz.En son da baharatları katıp tencerenin ağzını kapatıyoruz.TEncerede ki madımaklar suyunu çekince su ekliyoruz ve kaynatmaya bırakıyoruz.Su miktarı size kalmış.Piştikten sonra ocaktan alıp taze soğala beraber servis yapıyoruz.Soğan salatası da yapabilirsiniz.Afiyet olsun.......

5 yorum:

  1. eline sağlık Ebru bende çok severim lezzetli görünüyor afiyetler olsun canım sevgiler

    YanıtlaSil
  2. eşimin anneannesi yapardı madımak yemegini.sucuklada yapılıyor galiba.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. eylemcim haklısın sucuk ve çemenle de yapılıyor...

    YanıtlaSil
  4. Bende geçen gün denedim ama tam bir eziyete dönüştü yıkaması siz deyin 10 kere ben diyeyim 20 kere yıkadım..:)

    Suyunu da az eklemişim yemeğin biraz kavurma tarzı oldu , tadı semizotunu anımsattı bana..

    ellerinize sağlık ,sevgiler

    YanıtlaSil
  5. komşum yoğurtlu madımak yapmıştı...o kadar hafif ve ferahlatıcı bir tadı vardıki....bu da güzel görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil