27 Mayıs 2010 Perşembe

SU BÖREĞİ



Şu hazır su böreği ve baklavalık yufkalar çıktıktan sonra baklava yapmakta , su böreği açmakta ne kolaylaştı değilmi? Bu benim ilk hazır yufkadan su böreğim oldu. İlk başlarda çok tereddütteydim acaba kaln olur mu? diye ben pek kalın sevmiyorum hamurunu da...
Annemler yazdan su böreği yufkalarını hazırlayıp dondurucuya koyar bende birkaç tepsilik alır gelirdim annemden. Yada kayınvalidem burda olunca illa ki yaptığı bir börektir.Maaşallah o bu su böreği konusunda pek marifetli bir yandan açar bir yandan da haşlayıp tepsiye dizer.
Neyse yine lafı uzatmıyayım tarife geçeyim . Biraz uğraştırıcı bir börek ama yediğiniz zaman iyiki yapmışım dedirten bir lezzet. Şimdiden yapıp yiyecek olanlara afiyet olsun…..


Malzemeler:
1 paket hazır su böreği yufkası
Peynir, Maydonoz
Sıvıyağ

Yapılışı:
Orta boy bir tencereye üçte ikisi kadar su ve tuz ekelyip kaynatın. Kaynamış olan suya su böreği yufkalarını tek tek koyun ve 5-10 sn kadar haşlayın.


haşlanan hamuralrı önceden hazırladığınız soğuk suya daldırıp çıkartın ve suyunu ters çevirdiğiniz süzgeçin üstüne alıp suyunu süzün.Soğuk su ısınırsa suyu değiştirin.






Yağlamış olduğunuz tepsiye su böreği yufkalarını teker teker dizin.her katı sıvıyağ ile yağlayın. Orta kata gelince hazırlmış olduğunuz peynirli içi harcı koyun.




Diğer kalan yufkalarıda haşlayıp aralarını yağlayarak kaplayın.Yufkalara tamamen bittikten sonra 200 derecelik fırında pişirin. Afiyet olsun…



(paketin içinden 5 adet yufka çıktı. 2.5 yufka alta 2.5 yufka üste dizdim. Birde yufkaları 4 eşit parçaya bölün ki haşalaması kolay olsun. Yoksa kaynayan tencereden çıkaramassınız haberiniz olsun..)

6 yorum:

  1. Su böreğini çok severim.Asla hayır diyemiyorum.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canim ellerine saglik afiyetler olsun .ben hayir diyemicegim bir hamur isi .

    YanıtlaSil
  3. maşaallah maşaallah süper olmuş...ellerine emeğine sağlık canm...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. bende denemiştim.ama sonuç umdugum gibi çıkması ebru.hayal kırıklıgı degil belki ama ben tama yapamadım galiba.

    YanıtlaSil
  5. Bence dünyanın en zor böreklerinden biri! Walla bravo! Ellerine sağlık. Çok güzel gözüküyor. Ben de bayılırım hiç hayır demem:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık, çok severim ama henüz kendim yapmayı denemedim. Afiyetler olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil