4 Mayıs 2010 Salı

YABAN MERSİNLİ FIRIN SÜTLAÇ



Bu sütlaçı Ahmet Ertuğ İçin yaptım alında Oktay usta geçenler de elmalı yapmıştı ondan denemek istedim ama tarifi sitede bulamadım. Tariflere gözgezdirirken bende yaban mersinli yapmaya karar verdim Bakalım nasıl olacak evahalisi Yani (eşim ve oğlum) beğenecek mi diye de düşünmedim değil. Tabiki ben yaparım da onlar da yemezmi.
Ufaklık bir taneyi sildi süpürdü bileee...



Malzemeler:
1 litre süt
3 çorba kaşığı pirinç
1 çay bardağı yaban mersini
1 limon
1 yumurta sarısı
1.5 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı nişasta

Yapılışı:
İlk olarak limonların kabuklarını soyup küp küp doğrayıp sıcak suyun içine koyup kaynatın. Kaynadıktan sonra yaban mersinlerini de ekleyip ocağın altını kapatın.Yaban mersini yumuşayana kadar kalsın.
Diğer taraftan pirinçleri lapa kıvamına gelene kadar pişirin.
Tencereye şeker, yumurta sarısı ve şekeri koyup kaynayana kadar karıştırın kaynadıktan sonra pirinçleri kendi suyuyla beraber sütün içine katın.Daha sonra ayrı bir kase de soğuk suyla eritmiş olduğunuz nişastayı kaynayan sütün içine yavaş yavaş ilave edin.Süt kıvamını alınca fırın kaselerine paylaştırın.EN son yaban mersini ve limonu kaşık kaşık kaselerin üstlerine ekleyin.Kaseleri içi su dolu fırın tepsisine yerleştirin 200 derecelik fırında üstleri kızarana kadar bırakın.

Ben limonlardan dolayı biraz ekşi olabilir diye kaynarken biraz şeker koydum ve limonlardan çok fazla sütlacın üstüne koymadım.Tadı da hafif ekşili harika olmuştu denemenizi şiddetle tavsiye ederim.....

10 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık. Bayılırım sütlaca. Senin fırında sütlaçların görüntüsüde harika. Öpüyorum canım seni.

    YanıtlaSil
  2. Sütlü tatlıları çok severim. Özellikle fırın sütlaç. Yaban mersini ile birleştirmek ilginç olmuş gerçekten:) Denemek lazım diyorum:) Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. fırın sütlacı eşim çok sever ve ben de sık sık yaparım,yabanmersinli hiç denemeiştim sanırım ilginç bir deneyim olacak...
    Elinize sağlık ....

    YanıtlaSil
  4. tümaycım değişik bir tat denemeni isterim.

    ebruli günce kesinlikle değişik bir tat denemen diliğiyle....

    YanıtlaSil
  5. Cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  6. Farklı ve güzel görünen bir sütlaç olmuş ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık ilginç bir tarifmiş ..merak ettim doğrusu.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. harika olmuş ellerine sağlık
    benimde yaban mersinlerim var ne yapsam diye düşünüyorum
    sevgiler cnm

    YanıtlaSil
  9. handecim denemeni tavsiye ederim güzel bir tat

    YanıtlaSil
  10. Ebrucum katılımından dolayı teşekkür ediyorum.Tarifin yayında.
    Sevgilerimi bırakıyorum.

    YanıtlaSil