12 Mayıs 2010 Çarşamba

ZEYTİNLİ CEVİZLİ ÇAVDAR EKMEĞİ



Epeydir Sinangilden gelen unlarımı kullanmamıştım. Çavdar ekmeği ununu bugün deneyeyim artık dedim ve içine zeytin ve ceviz ekledim. Tadı değişik ve güzel oldu. Oğluşuma dilimleyip verdim bisküvi gibi ısıra ısıra yedi.Sizde denemek isterseniz tavsiye ederim sinangilin ekmek unlarını. Hafta sonu kahvaltısı için bu ekmeklerle bir planım var bakalım deneyeceğim tarif nasıl olacak.

Malzemeler:
1 paket sinangil Çavdar ekmeği unu (İçerisinde paket maya çıkıyor)
2 bardak ılık süt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
15-17 tane zeytin
6-7 adet ceviz



Yapılışı:
Unumuzu güzelce süt ve sıvıyağ ile yoğuruyoruz. Yoğurduktan sonra içerisine zeytin ve kırılmış cevizlerimizi ilave edip pürüssüz bir hal alana dek yoğuruyoruz. Mayalanması için yarım saat kadar bekliyoruz. Mayalandıktan sonra hamuru ister küçük parçalar halinde isterseniz bir bütün olarak tepsiye döküyoruz. 220 derecelik fırında 30 -35 dk.pişiryoruz.Afiyet olsun….

Ben baton kek kalıbı kullandım…..

9 yorum:

  1. ceviz ekmeğe çok yakışıyor ellerine sağlık afiyetler olsun nefis bir görüntü olmuş domateslerlede süslemişsin aaayy canım çekti yaa:))

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş ellerine sağlık canım.ben de yedi tahıllı ununu kullanıyorum ..sonuç çok başarılı..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ceviz ve ekmek muhteşem olmuş,sunum harika ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Sana bir blog ödülüm var, gelip alabilirsin :)

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık. Kendi yaptığın ekmek gibisi var mı? Misler gibi. Öpüyorum bir tanem seni.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglik eminim cok guzel olmustur...
    Sitemde odulun var haberin olsun...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık arkadaşım harika olmuş...

    YanıtlaSil
  8. (yorum yazıyordum ki birden yok oldu anlamadım :)
    sayfan böylede çok güzel olmuş ebrucum :)

    YanıtlaSil
  9. sevgili Ebru cüz okuyup bitirdinmi canım bugün duası yapıldı bir haber alamadım senden?
    bloğun böyle de çok şık olmuş sağlıkla kullan

    YanıtlaSil