23 Haziran 2010 Çarşamba

EKMEK AŞI


Yapımı kolay yemesi zevkli olan bir yemek babannem biz çocukken bayat ekmekleri değerlendirmek için yapardı.

İşte yapılışı:
İlk olarak bayat ekmeklerimizi küçük parçalara ayırıp bir borcamın içine alıyoruz.
Diğer tarafta yemeklik doğradığımız 2 adet soğanı yağda kavuruyoruz. Üstüne 5-6 sdet doğradığımız yeşil biberleri de soğana katıp kavuruyoruz.Ve bolca doğramış olduğumuz domatesleri de üstüne ekleyip pişiriyoruz istediğiniz baharatları koyabilirsiniz. Suyu az derseniz su da ekleyebilirsiniz...
Veee ekmeklerimizin üzerine bu sosu döküyor yanın da buz gibi ayranla afiyetle yiyoruz....

4 yorum:

  1. Anneannem çok yapar..bazen yumurtada kırardı sosa..
    Hem degerlendırme oluyor hem de harıka bır lezzet ortaya cıkıyor..
    Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

    YanıtlaSil
  2. Allah'ın selamı üzerimize olsun kardeşim.
    Çok pratik bir tarifmiş gerçekten.
    Bende bu sabah kalan ekmeklerle ne yapsam diye düşünüyordum :)
    Bazen küçük küpler halinde kesip fırınlıyorum,çorbalara katmak için.Bazen pizzasını yapıyorum.Bugünde bunu denemeye karar verdim :)
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. A hiç duymadım yemedim.Ama evdeki bayat ekmeklere çözüm süper ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Benim annemde aynı isimle yapardı Amasyadan ben Arzu.Aynı yörenin insanı olduğumuz için yemeklerimiz aynı.

    YanıtlaSil