17 Haziran 2010 Perşembe

KANDİL SİMİDİ



Kandil simidini çok seviyorum bu simit ile ankaraya geldiğimde tanıştım ilk olarak . Kandillerde her köşe başında satılıyor. Tadı bir harika bu kandil de bende denemek istedim aslında biz kandiller de babannemin yapmış olduğu helvalarla büyüdük. Ahhh şimdi annemlerle helva yemek vardı..
Neyse fazla melankolik olmadan tarife geçelim umarım beğenirsiniz…
Herkese tekrarda hayırlı kandiller.

Malzemeler:
3 su b. un
100 gr. tereyağı
yarım çay b. zeytinyağı
2 çorba k. yoğurt
1 yumurta
1 çorba k. mahlep
1 çay k. kabartma tozu
1 tatlı k. tuz
Çörek otu
Susam




Yapılışı:
Karıştırma kabına 3 su bardağı unu alın.Üzerine tuz, kabartma tozu ve mahlepi ilave edin ve karıştırın.Unun ortasına açın ve içine zeytinyağı, yoğurt ve yumurtayı kırın.
Üzerine tereyağı ilave edin ve hamuru iyice yoğurun..Daha sonra hamurdan simit şeklini verin ilk olarak yumurta akına daha sonrada susam ve çörek otuna batırıp tepsiye dizin..Önceden ısıtılmış olan 180 derecelik fırında pişirin.
Afiyet olsun..

7 yorum:

  1. Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşmek dileğiyle kandilinizi kutlarım.

    YanıtlaSil
  2. Canım bugün o kadar mutlu oldum ki. Aradığın için tekrar teşekkür ederim. Ellerine sağlık. Ben de pek severim kandil simidini. Ellerine sağlık bir tanem. Seni ve oğluşu öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. ebrucum nefis olmuşlar benimde canım çekti bide yanında çay hımm.... buz gibi limonatamı olsa acaba :) hoşcakal canım

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım benim.bende çooooook severim kandil simidini nefis görünüyo....
    kandilin mübarek olsun canım....sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerine saglik canim seninkide harika gorunuyor
    seninde kandilin mubarek olsun

    YanıtlaSil
  6. bende çok severim kandil simidini ellerine sağlık harika görünüyorlar canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık yaptığın bütün her şey güzel nefis görünüyor her zaman söylediğim gibi çay eşliğinde karşılıklı yemek dileğiyle :)

    YanıtlaSil