10 Haziran 2010 Perşembe

MAKLUBE


Herkese selam uzun bi zaman oldu blogumdan ayrı kalalı. 2 haftadır misafirlerim vardı o nedenle sizlerden ayrı kaldım ama arasıra da olsa kimler ne yapmış diye nete girip bir baktım. Ama arkadaşlarıma yorum yazamadım. Cumartesi akşamıarkadaşlarımızayemeğe gitmiştik onlarda bize maklube yapmışlar. Güzel harika bir tattı.İşte size tarifi:

Malzemeler:
2 su bardağı sıcak suyla 20 dakika ıslatılmış pirinç
2 orta boy patates
300 gr küçük doğranmış dana eti
3 adet patlıcan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı tereyağ
2 orta boy soğan

Yapılışı:
2 yemek kaşığı sıvıyağda etler suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirilir. sıvıyağda pirinç biraz kavrulur. Patatesler enine ince yuvarlaklar şeklinde kesilerek az kızartılır. Patlıcanlarda aynı şekilde kızartılır. Ters çevrilebilecek teflon bir tencerenin dibine tereyağ konur, halka şeklinde doğranmış soğanlar dizilir, üzerine bir sıra patates dizilir. Pirincin ve diğer malzemelerin yarısı sırayla üstüste eklenir. Her bir malzeme avuç içiyle bastırılır. Tekrar sırayla patates ve diğer malzemeler konduktan sonra 4 su bardağı kaynar su eklenerek ocağa konur, suyunu çekene kadar pişirilir. 30 dk dinlendirildikten sonra tepsiye ters çevrilerek yanında salata ve yoğurtla servis edilir. Afiyet olsun…

9 yorum:

  1. ellerinize saglik cok guzel gorunuyor
    maklube yemegi hep aklimda olan bir yemektir daha yapma sansm olmadi
    en kisa zamanda bende denicem

    YanıtlaSil
  2. harika gözüküyo .. ohh afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. bu yemegin görüntüsü muhteşe birgün bende deneyecegim.

    YanıtlaSil
  4. enfes olmuş canım benim bende hiç yapmadım inşallah denerim,paylaşımın için teşekkürler...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Lezzeti de sunumu kadar güzeldir eminim..
    Paylaşımın için teşekkürler arkadaşım,

    Hayırlı Cumalar,

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Epeydir bende seni merak ediyordum dogrusu, yaz geldi misafir sezonu ve tatil sezonu acildi tabi normaldir.
    Maklubeyi bende yaparim ama daha degisik insallah bir gun yayinlamak kismet olur, zaten maklube Mardin'de siklikla ve ozellikle misafirlere yapilan bir davet yemegidir. Ama bu da lezzetli gorunuyor dogrusu.
    Selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  7. sizin sayenizde yemek yapmayı öğrendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemeklerimi denediğinizde çok sevindim. Adınızı da yazmış olsaydınız keşke. Sevgiler

      Sil
  8. Sizin tarifinizden esinlenerek hafif değişikliklerle hazırladığım patlıcanlı maklubem herkes tarafından favori yemek seçildi. Görmek isterseniz ; http://yenibirsoyadimoldu.blogspot.com/2013/03/maklube-tarifi.html
    Blog yazmaya yeni yeni başladım, yorumlarınızı ve ilginizi canı gönülden beklerim. Kolay gelsin

    YanıtlaSil