17 Haziran 2010 Perşembe

REGAİP KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN



- İSLAMIN IŞIĞINDA-


Receb ayında yapılan dua kabul edilir, günahlar affedilir. Bu ayda günah işleyenin cezası da kat kat olur. Hz. Hüseyin ( r.a) anlatır:
“Kâbe’yi tavaf ederken, yanık sesle Allahü teâlâya dua eden bir kimsenin sesini işittik. Babam bunu çağırmamı emretti. Güzel yüzlü, temiz bir kimseydi. Ancak sağ tarafı felç olmuş, kurumuş, hareketsiz idi. Ona, “Sen kimsin, durumun ne böyle?” dedim. O kimse dedi ki:
“Adım Menazil... Ben çalgı çalmak, şarkı söylemekle şöhret salmış, Arabistan’ın ünlülerinden bir gençtim. Hep nefsin arzuları peşinde koştum. Receb ve Şaban aylarında bile, bu günahlara devam ederdim. Salih babam, beni bu günahlardan kurtarmaya çalıştı. Bana, “Allahü Teâlânın azabı şiddetlidir, bir anda kahredebilir. Kötü arkadaşlardan vazgeç, bu kötü işleri bırak! Melekler ve bu aylar senden şikâyet ediyorlar” dedi. Nasihate hiç tahammülüm yoktu. Babamın üzerine yürüyüp, döverek susturdum. Üzüntülü ve kırık kalble, “Bu aylarda oruç tutup, geceleri ibadet ediyorum. Beytullah’a gidip şerrinden korunmak için, Allahü teâlâdan yardım dileyeceğim” dedi. Bir hafta oruç tutup, Kâbe’ye giderek, “Ey Rabbim, mazlumların âhını yerde bırakmazsın. Bu ayda, bu mübarek yerlerde yapılan duaları red etmezsin. Hakkımı oğlumdan al, onu felç et!” diye dua etti. Henüz duası bitmeden sağ tarafım felç oldu. Beni gören, “Baba bedduasına uğramış kişi” derdi.”
Hz. Hüseyin, “Baban bu hâline ne dedi?” buyurdu. O genç, “Babamdan özür diledim. Onun da babalık şefkati galip gelerek beni bağışladı. Beddua ettiği yerde, bu sefer şifa bulmam için hayır dua etmek üzere deve ile gelirken, devenin ürkmesi ile babam düşüp öldü. Şimdi çaresizim.” diyor. Hz. Ali bu felçli gence dua ediyor, Receb’de yaptığı bu dua bereketiyle de Hak teâlâ ona şifa ihsan ediyor.

5 yorum:

  1. Arkadaşım,
    hayırlı kandilller..
    Çok güzel bir yazı hazırlamışsın,çok etkilendim..
    Allah razı olsun.
    İzin verirsen bunu etkinlik sayfamızda yayınlamak isterim.Davetiyemi bırakayım,eğer katılmak istersen yorum yazarsın canım..selamlar..
    Etkinliğimize katılır mısınız?

    "İslamın Işığında" Dini Etkinliği-5-
    "Üç ayların fazileti" başlığının altında paylaşacağımız hadis,ayet ve duaları,Allah'ın ve Resulü'nün (sav) vaadettiği nimetleri öğrenelim istiyoruz.-
    humeyraninyeri.blogspot.com
    gelibolu17.blogspot.com
    tarafından hazırlanmış olan "İSLAM'IN IŞIĞINDA"
    Dini Etkinliği-5- "Üç ayların fazileti"konulu etkinliğimize vereceğiniz destekler için şimdiden çok teşekkürler.
    Biz düşündük ki, hepimiz sayfalarımızda önceden belirlediğimiz bir konu hakkında yazılar yazıp yayınlarsak, hem hep birlikte yeni ayetler, hadisler, dualar öğreniriz,
    hem de belirlenmiş olan konu hakkında bilgilerimiz tazelenir.
    16 HAZİRAN- 1 TEMMUZ
    tarihleri arasında etkinliğimize
    meknun.blogspot.com
    yani ben ev sahibeliği yapacağım.
    Sayfanızda yazınızı yayınlayıp başına
    -İslam'ın Işığında-
    yazıp bana haber verirseniz yazınızı zevkle sayfamda yayınlarım.
    Ayrıca bu etkinliğe isteyen herkes katılabilir,
    davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız lütfen kusura bakmasınlar.
    Etkinliğimize herkes davetlidir...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım benim,
    yazını yayınladım,
    Allah razı olsun.
    Kendi yorum pencereme yazmıştım ama teşekkür için tekrar gelmek istedim :)
    Sende iyi ki varsın..
    Bloggerda böyle gönülden sevdiğim arkadaşlarım olacağı hiç aklıma gelmezdi.
    Dualarımdasın inşaallah..
    En içten sevgiler,selamlar arkadaşım..

    YanıtlaSil
  3. Canim seninde kandilin mubarek olsun,Rabbim gonlundekilerin hayirlisini acilen nasip etsin insallah.Ilim ve fazilet dolu saglikli gunler gecirmen umidiyle...
    Sevgilerimle...
    Ne olur beni de dualarinda unutma olur mu?

    YanıtlaSil
  4. Ya Nebi!
    Akıp giden zaman içinde bir kafesteyim.
    Kurumuş nurdan amelde ise ahesteyim.
    Kabrim beni bekliyorken,ben dünyalık hevesteyim.
    Ya Rab!
    Uyandır gafletten,belkide son nefesteyim...
    Cenabı hak cümlemizi her nefeste,kendisinden haberdar olan kullarından eylesin(Amin)
    Kandiliniz mubarek olsun...
    Selam ve dua ile....

    YanıtlaSil
  5. herkesin kandili mübarek olsun .. dularda buluşalım inş..

    YanıtlaSil