21 Haziran 2010 Pazartesi

ŞEKER PARE


Herkese güzel ve huzurlu bir hafta diliyorum. Bu annemin meşhur şeker paresi annem harika yapıyor ama ben yapınca nedense şerbeti koyduğumda tatlılar dağılıyor. Anlayamıyorum neden böyle oluyor. Halbuki ikimiz de aynı malzemeleri koyuyoruz ama olmuyor. ben de fazla şerbette bekletmeden hemen batırıp çıkarıyorum ama tadına da doyum olmuyor. İşte bu güzel tarifle sizleri başbaşa bırakıyorum..

Malzemeler:
1 paket margarin, oda sıcaklığında
1 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 yumurta
4 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

şerbeti için:
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
yarım limonun suyu

Yapılışı:
Bütün malzemeleri karıştırarak yumuşak bir hamur elde edin. (Unu yavaş yavaş ekleyin belki fazla gelebilir)Hamurdan kurabiye yapar gibi küçük parçalar alıp hafif düzleyin. Hepsini tepsiye dizip üzerlerine birer fındık yerleştirin.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dakika pişirin.

Şerbetin hazırlanması:
3 su bardağı şekeri ve 4 su bardağı suyu küçük bir tencerede kaynatın Kaynadıktan 5 dakika sonra yarım limonun suyunu ekleyip kısa bir süre daha kaynatın şekerpareler soğuyunca ılık olan şerbeti şekerprelerin üstüne dökün. Şekerpareler şerbeti çekince servis yapın afiyet olsun.

6 yorum:

  1. merhaba canım,çook çok severek yaptığım ve yediğim tatlıdır şekerpare nefis görünüyo ellerine sağlık....sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ellerinize saglik cok severim seker pareyi

    YanıtlaSil
  3. annelerimizin elinden galiba.ne yaparlarsa o kadar muhteşem oluyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  4. Canim mim'lendin haberin olsun bir ara sayfama bakarsin. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Canım ben pek severim şekerpareyi. Dur aklıma düştü akşam yapayım bari. Yanında dondurma hımmm harika olur valla. Ellerine sağlık bir tanem. Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  6. bizde de sevilerek yenilen bir tatlıdır ellerine sağlık çok güzel olmuş canım
    sevgiler

    YanıtlaSil