16 Ağustos 2010 Pazartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ TATLI


Herkese güzel ve bereketli bir hafta geçirmesi dileğiyle.
Bu tarifim dün akşam bizi iftar yemeğine davet eden arkadaşım Mine tarafından yapılmış olup şerbetli bir tatlı olmasına rağmen gayet hafif ve lezzetli. Denemenizi şiddetle tavsiye ederim.

Malzemeler:
4 adet yumurta
yarım su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 su bardağı hindistan cevizi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Şerbeti İçin:
2.5 su bardağı şeker
2.5 su bardağı su
1 dilim limon

Yapılışı:
ilk olarak yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpıyoruz ayrı bir kapta un, hindistan cevizi, vanilya ve kabartma tozunu karıştırıp yumurtalı karışımın içine boşaltıyoruz.kek hamurunu fırın tepsisine döküp önceden ısıtılmış fırında içini çekene dek pişiriyoruz.

Diğer yandan şerbeti için şeker, su ve limonu tencereye koyup kaynatıyoruz. Hafif yoğun bir kıvama gelince ocaktan alıyoruz. Ilık haldeki hamurumuzun üzerine sıcak şerbeti döküyoruz.Dilimleyip dondurma veya kaymak ile servis yapıyoruz. Afiyet olsun....

NOT: İsterseniz hamur malzemesinin içine 1 su bardağı çekilmiş ceviz koyabilirsiniz...

Mineciğime tekrar teşekkür ediyorum...

bu güzel tarifi Sevgili Gelibolu17 nin ev sahipliğini üstlendiği ;İftar bereketi Etkinliği - 4- 'eGönderiyorum ..

5 yorum:

  1. CANIM BENİM ÇOK TEŞEKKÜRLER.TARİFİN YAYINDA.ELLERİNE SAĞLIK.GENE BEKLİYORUM.SELAMLAR

    YanıtlaSil
  2. bu tatlı benim favorim.ben üzerine bir de krema dökerrimşahane olur.ellerine sağlık senin de canım

    YanıtlaSil
  3. sevgili gelibolu17 yeine tariflerim gelecekkk

    minticim kremşantiyle de harikaolur canım.

    YanıtlaSil
  4. iyi akşamlar ben elif tarifinizi çok beğendim denemek istiyorum yalnız bi sorum olacak şerbeti sıcak dökersek kek hamur olmuyormu cvp yazarsanız sevinirim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi akşamlar Elif hanım. Şerbet sıcak kek hamuru soğuk olursa kek hamur olmaz yani biri sıcak biri soğuk olsun. Kolay gelsin umarım istediğiniz gibi bir sonuç elde eder ve beğenirsiniz.

      Sil