25 Ağustos 2010 Çarşamba

PATATESLİ MİLFÖY BÖREKLERİ


Daha önce de bahsetmiştim patates ve patlıcanı ne kadar çok sevdiğimi dondurucudaki milföyleri ne yapsam diye düşünürken patatesli börek yapayım dedim. Geçen gece iftara gelen arkadaşlarım da çok beğendiler. çok kolay bir tarif. bu tarifimi arkadaşım Mintinin ev sahibeliğini yaptığı

HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİNİN 5.Sİ OLAN SAHUR LEZZETLERİ ETKİNLİĞİ'ne gönderiyorum.

Arkadaşıma kolay gelsin diyorum. Umarım bol tarifli bir etkinlik olur.Sizde uğrayıp bir göz atın harika şeyler var.

Malzemeler:
10 adet milföy hamuru
3 adet büyük boy patates
2 adet sivri biber
1 soğan
kıyma
tuz. karabiber, sıvıyağ

Yapılışı:
Haşlanmış olan patatesleri sıcakken soyup çatalla eziyoruz. Diğer taraftan sıvıyağda soğan,kıyma ve yeşil biberleri kavuruyoruz. kavrulan malzemenin üzerine ezilmiş patatesleri de ekleyip kavurma işlemine devam ediyoruz. tuz ve istediğiniz baharatları da pataeslerin içine katıp ocağın altını kapatıyoruz. İç harcımız soğuduktan sonra milföylerimizi tezgahta uzunlamasına açıyoruz. uç kısmına iç harcımızdan koyup sigara böreği sarara gibi sarıyoruz.bütün milföylere aynı işlemi uyguladıktan sonra yağlanmış tepsiye dizip üzerien yumurta sarısı ve susam sürüp fırına veriyoruz. Böreklerimiz kızarınca fırından alıyoruz afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Hayırlı sabahlar. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor. Çıtır çıtır çayın yanında ne güzel gider.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür edrim fuat bey değerli yorumlarınız için. Saygılar...

    YanıtlaSil
  3. Ebrucuğum Es-Selam olsun yürekten..Bayıldım bu börekçiklere,alıp kaçayım olur mu:)

    YanıtlaSil
  4. CANIM BU LEZZETLİ ÇITIR BÖREKLER NASIL KAÇTI GÖZÜMDEN ANLAMIYORUM.YOĞUNLUĞUMA VER OLUR MU TATLIM.GECİKME İÇİN ÖZÜRDEN SONRA ELLERİNE SAĞLIK DİYORUM.TARİFİN YAYINDA ARKADAŞIM.KATILIMLARIN MUTLU EDİYOR BENİ.TARİFLERİNİ BEĞENEREK YAYINLIYORUM.SEVGİLER...

    YanıtlaSil