27 Aralık 2010 Pazartesi

SÜRPRİZ KAPKEKLER....



Geçen gün Oktay Usta da izlediğim ve oğlumun da keki çok sevmesi hasebiyle denediğm harika bir kek oldu.
Her zaman ki gibi iç malzemeler de biraz değişiklikler yaptım..

Malzemeleri:
1.5 su bardağı un
1 su bardağı şeker
3 çorba kaşığı nişasta
3 çorba kaşığı tere yağ
2 yumurta
1 çay bardağı süt
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı vanilya
Portakal kabuğu rendesi
Yarım portakal suyu

İçi için;
Fındık Ezmesi
Muz

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın.. Ardından bütün sıvı malzemeleri ekleyip tekrar karıştırın. Üzerine nişasta ,un, vanilya ve kabartma tozunu da ilave edip kek hamurumuzu kapkek kalıplarına boşaltın. 180 derece de ısınmış fırında pişirin.
Kekler soğuduktan sonra bıçak yardımıyla keklerin üzerinden kapak çıkartın. (kekleri huni şeklinde kesin.) keklerin içlerini 1 kaşık portakal suyu ile ıslatın ve benmari usulü eritmiş olduğumuz fındık ezmesinden onun üzerine de bir dilim muz koyun. Ardından kapak olarak çıkardığımız kekin iç kısmındaki fazla parçayı çıkarın ve muz koymuş olduğumuz kekin üzerine kapatın. Daha sonra üzerine fındık ezmesinden sürün fındık kreması soğuduktan sonra afiyetle yiyin. Portakal suyu koymanızı şiddetle tavsiye ediyorum çünkü kap kekler tamamen ıslak kek tadında oluyorlar afiyet olsun…

Bu tarifimi sevgili mandalin çıkmazının yapmış olduğu portakallı ve mandalinalı tatlar etkinliğine gönderiyorum kendisine kolay gelsin diyorum…

9 yorum:

  1. çok cici görünüyorlar elleerinize emeklerinize sağlık..
    sevgiler..
    mutlu haftalar:)

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Bu nasıl bir lezzet Ebru! :)
    Ne seversem var içinde.Muz,fındık ezmesi,portakal suyu.Sevilmez mi hiç?
    Yavruna da afiyet olsun gülüm.Muhabbetle

    YanıtlaSil
  4. ebrum,ellerine sağlık nadide arkadaşım...
    enfes görünüyor.kuzuya şifa olsun...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. denizcim sana da güzel bir hafta diliyorum.

    Aylincim güzel yorumun için teşekkürler arkadaşım..

    YanıtlaSil
  6. pepelam sağol canım denemeni şiddetle tavsiye ederim ama seninkilerin yanın da bunlar cücü....

    minticim sen de benim nadide arkadaşımsın canım teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. ebrucum ellerine sağlık nede güzel anlatmışsın sanada oğluşuna da afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Ebru:)
    Bu gercektenn enfess olur canimm:)Deneyecegim biiznillah:)
    Ellerine saglik:)
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  9. 2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

    Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.

    Sevgiyle Kalin...

    YanıtlaSil