2 Şubat 2011 Çarşamba

BOLONEZ SOSLU LAZANYA

DSC03754

Handan Ablamın(elticiğim) nefis yapmış olduğu Lazanyayı ilk defa denedim ve eşimden tam not aldım. Sanki su böreğine benziyor bu lazanya. Haşla tepsiye diz iç malzemesine ne istersen ekle… denemenizi tavsiye ederim…

Malzemeler:
8 Adet Lazanya

Beşamel Sos İçin;
1 yemek kaşığı tereyağ
2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un

Kıymalı sos için;
1 adet soğan
300 gr. Kıyma
4 adet domates
2 adet havuç
2 diş sarımsak
Tuz,

Üzeri için;
Kaşar peyniri veya parmesan peynir

cats3

Yapılışı:
Önce beşamel sosumuzu hazırlayalım; teeyağını tencere de eritin. Unu ilave edip topaklaşmasını önlemek için sürekli karıştırarak sütü ilave edin ve birkaç dakika pişirin. Ocaktan alın ve soğumaya bırakın. (Dikkat edin çok koyu olmasın)

Ardından kıymalı sosumuzu hazırlayalım; soğanı yemeklik doğrayın, havuçları rendeleyin. Soğanı yağda kavurun sarardıktan sonra üzerine sırasıyla önce havuçları ardından da kıymayı ekleyin kavurmaya devam edin.kıyma kavrulunca üzerine küp küp doğranmış domates ve birkaç parçaya böldüğünüz sarımsakları da ilave edin. Tuz ve istediğiniz baharatları da katıp domatesler pişene kadar bekleyin.

Ve işte geldik lazanyanın hazırlanmasına ; fırın tepsisini yağlayın.tepsiye önce beşamel sos ardından beşamelin üzerine kıymalı sos ve onun da üzerine haşlanmış lazanyamızı bir kat koyuyoruz. Bu şekilde beşamel , kıymalı sos ve lazanya sırasıyla üstte kıymalı sos kalana kadar devam ediyoruz. Ve en üste kaşar rendeleyip 200 derece de kaşarlar eriyene kadar pişiriyoruz. Hafif soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapıyoruz afiyet olsun…

NOT: Lazanyanın markası Barilla idi merak edenler için.Kimi lazanyalar haşlanmıyor ki bu da öyleydi ama ben ilk defa denediğim için haşlamayı uygun gördüm...Üzerinde haşlamaya gerek yoktur yazıyor zaten

11 yorum:

  1. Az evvel markette elim lazanyaya gitti, geldi, sonra da kalabalık olmazsak biz bu lazanya paketini bitiremeyiz deyip vazgeçtim. Tüh alsaydım da yapsaydım keşke :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canım haklısın hümeyracım içinden sanırım 20 yaprak çıkıyor bende 8 tanesini kullandım diğerleri de başka zaman kullanmak için duruyor. Artık bir daha ki sefere alırsın inş..

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık. Hangi marka lazanya idi acaba? Kimisi haşlanmadan diziliyor tepsiye de, o bakımdan merak ettim.

    YanıtlaSil
  4. aylin hanımcım markası Barilla üzerinde haşlamaya gerek yok diyor ama ben her ihtimale karşı haşladım.

    YanıtlaSil
  5. süper bir görüntü.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. canım eline sağlık ende haşlamadan yaparım çok da pratik olur:) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. brucuğum ellerine sağlık canım:)
    bende yakın zamanda deneyeceğim çok merak ediyorum zira:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Ebrucum lazanyayı çok severim. Epeydir yapmadığımı farkettim tarifi görünce. Ellerine sağlık bir tanem.

    YanıtlaSil
  9. nefisss! bizde cok severiz lazanya! ellerine saglik canim! cici sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. I love lasagna.I hope you could add this lasagna widget at the end of this post so we could add you in our list of food bloggers who blogged about lasagna,Thanks!

    YanıtlaSil
  11. ilk defa lazanya yapmayı denedim. ilk denemem için fena sayılmazdı. barillanın lazanyasını kullandım, haşlamadım ama keşke haşlasaydım. tam pişmiyor biraz sert oluyor ve ağıza kıtır kıtır geliyor.bu yüzden yapıcak olanlara tavsiyem barillanın bile olsa haşlasın. ve son olarak kuzu kıyma ve dana kıymayı karıştırıp öyle yaptım ben. bunuda yapmayın. kuzu eti biraz kokan bir et olduğu için pek gzel durmadı. sadece dana kıyma kullansam daha iyi olucaktı.

    YanıtlaSil