16 Şubat 2011 Çarşamba

KIRMIZI PANCAR TURŞUSU

DSC03995

Pancar turşusunu özellikle salata da çok seviyorum. Bir çok restaurantta rastlamışsınızdır. Bende Hayat Cemresinde görünce yapmaya karar verdim. Hatta bitmek üzere bile yenisini yapmaya niyetleniyorum sizde pancarların zamanı geçmeden yapın derim nefis oluyor… Üstelik o rengi yok mu harika ötesi…

Malzemeler;
3 adet orta boy kırmızı pancar
5-6 adet sarımsak
2 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
Pancarları koyacağınız kavanozun yarısı kadar üzüm sirkesi yarısı kadar su

Yapılışı:
Pancarları iyice yıkadıktan sonra içi su dolu tencereye koyup pancarlar yumuşayana kadar haşlayın. (Çatalla yumuşadığını kontrol edebilirsiniz.)

cats01

Haşlanan pancarlar soğuduktan sonra kabuklarını soyun zaten kabuklar çok çabuk soyulacaktır.

Ardından pancarları dilimleyip kabuğu soyulmuş sarımsaklarla beraber kavanoza yerleştirin. Ve üzerine yarı yarıya su ve üzüm sirkesini dökün. Su ve sirke karışımını kavanozdan boşaltıp içine şeker ve tuzu ilave edip şeker ve tuz eriyene kadar karıştırın. Ve karışımı tekrar pancarla dolu kavanozun içine dökün.( Tuz oranını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz..)Turşumuz ertesi gün yemeğe hazır.

İster salatalar da ister yemeklerin yanın da servis edin.
Afiyet olsun..

7 yorum:

  1. ben de bayılıyorum şu pancar turşusuna hele rengi..mestediyor..ellerine yüreğine sağlık canım benim..şifa olsun..

    YanıtlaSil
  2. canikommm nefis gözüküyor ellerin dert görmesin ablacım..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık Ebrucum
    bende çok severim kırmızı pancarı turşusuda çok lezzetli ve severek yenir.paylaşımın için teşekkürler...
    kucak dolusu sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. Turşu nefis olmuş kırmızı kırmızı ne de güzel görünüyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. ablacımm ellerin dert görmesin..
    turşun nefis görünüyor:)
    hele o rengi yok mu:) bakıyım bakıyım durayım:)

    YanıtlaSil
  6. Ebrucuğum canım benim,
    turşunun rengi ne güzel,kan kırmızısı...
    pancarın kan yapıcı özelliği varmış,çok da şifalı,

    salatan da rengarenk olmuş,ellerin dert görmesin,afiyet şifa olsun,

    en kalbi dualarımla,
    hayırlı cumalar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ben de bayılarak yiyorum...Bu hafta pazardan aldım. Suyunu dökmüyorum . Bittikçe aynı suya atıyorum. Eline sağlık...

    YanıtlaSil