11 Mart 2011 Cuma

HAMSİ TAVA

hamsi tava

Hamsiyi çok seviyorum hele de tavasına bayılıyorum. Şu hamsileri temizleme işi ve kızarırken çıkardığı kokusu olmasa daha güzel olacak. bu yıl ev de yaptığım ilk hamsi oldu.
Ev de yapmıyorum diye gittiğimiz balık lokantasında her defasın da 1.5 porsiyon hamsi tava istedim. eşim de her seferinde ciddimisin nasıl yiyeceksin dese de her seferinde afiyetle yedim.

Malum kış bitiyor hamsi zamanı da artık bitmeye başladı. Geçen hafta hamsi alalım dedi sevgili kocacım balkonda yaparız çok fazla kokmaz diye ikna etti beni ve mutfak balkonun da tamsi tava yaptık.Harika oldu. Eee Lafı fazla uzatmadan herkesin yapımını kesinlikle bildiği hamsi tava tarifimize geçelim..

Malzemeler:

1.5 kilo hamsi
tuz,
mısır unu
ayçiçek yağı

Yapılışı:

Hamsilerimizi temizleyip yıkayıp tuzluyoruz. Ardından hamsileri mısır ununa bulayarak yağlanmış tavamıza dizin. Tavayı ocağa alıp hamsilerin her iki tarafını kızartıp servis tabağına alıp bol yaşillik ve soğan salatası ile servis yapın. Afiyet olsun....

2 yorum:

  1. Karadenizli biri olarak benim de en savdiğim balık çeşididir hamsi..Çok güzel kızartmışsın canım çekti..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. aaaa memleketlim hamsim ımmmmmmmm
    tek kelimeyle süper çok severim
    trabzonlu olup hmsiyi sevmeyen varmı?:))
    ellerine sağlık canım afiyet olsun şifa olsun...
    sevgiler.....

    YanıtlaSil