16 Nisan 2011 Cumartesi

DAMLA SAKIZLI ÇİKOLATALI CHEESCAKE

DSC04386

Bu aralar dolabımdan chesscake malzemeleri hiç eksik olmuyor. markete gittiğimde ilk olarak labne peyniri ve krema alıyorum.

Bu tarifte Lezzet Dergisinin bu ay ki sayısından ben ufak tefek değişiklikler yaptım. Misafirlerim çok beğendi kesinlikle denenmesi gereken bir pasta. güzel bir hafta sonu geçirmenizi diliyor ve tarifime geçiyorum.

Malzemeler:
2 paket yulaflı bisküvi
50 gr.tereyağ
400 gr. labne peyniri (200gr.lıklardan 2 adet)
yarım su bardağı şeker
200 ml. krema
2 yumurta
2 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı damla sakızı (ben kavanozlarda sıvı olarak satılanlardan kullanıyorum)
1 paket vanilya

Üzeri için;
1 çay bardağı süt
2 kaşık Dr. Oetker çikolata sos

Yapılışı:
Bisküvileri robottan geçirip un haline getirin.Eritilmiş tereyağını bisküvilere ekleyip karıştırın. Karışımı yağlı kağıt serilmiş 20-25cmlik kelepçeli kalıba bastırarak yayın ve buzdolabına koyun.

Bisküviler soğuyup kalıplaşırken diğer yandan labne peynirini krema ile çırpın.vanilya ve şekeri de ekleyip çırpmaya devam edin. yumurtaları da tek tek karışıma ilave edip çırpın. un ve damla sakızını da ilave edin ve buzdolabından çıkardığınız bisküvili tabanın üzerine döküp 180 derece fırında 50-55 dk. pişirin.

DSC04381

cheescake ilk başlarda baya bir kabarır endişelenmeyin. ve bu chesscaken yüzü nedense baya bir esmerleşti neden bilmiyorum bu konuda da endişelenmeyin.Ve kekimizi piştikten sonra fırının ağzı açık olarak soğumaya bırakın.

Çikolatalı sosun tüm paketini kullanmadım fazla geleceğini düşündüm ki öylede oldu iyiki de tüm poşeti kullanmamışım. 1 çaybardağı süte 2 yemek kaşığı çikolatalı sostan koyup koyu bir kıvam alana kadar pişirin. ılınana kadar arasıra karıştırarak kabuk tutmasını önleyin ve soğumaya yakın 1 gece buzdolabında beklettiğiniz cheescake'in üzerine dökün vedilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun..

12 yorum:

  1. ellerine saglik canim cheescakenin bol cikolata soslu enfes görünüyor..sicacik sevgiler.. mutlu bir haftasonu diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. ah bu görüntüye canmı dayanır :),harika görünüyor!!.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. görüntüden nasıl lezzetli olduğu belli canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. enfes olmuş ebrucum bende portakallı yapıcam yarın:) eline sağlık canım
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. harika görüntüsü tadınında habercisi kestiğin dilimi ben alıyorum canım teşekkürler:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok leziz gözüküyor.bir dilim olsa ne güzel olurdu şimdi.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  7. Kavanozda sıvı damla sakızı derken reçel mi yoksa başka birşey mi? Reçel oldukça sert ve hamurda erimesi de biraz zahmetli olur diye düşündüm ama sıvısını da görmedim hiç. Ve markasını, nerede satıldığını da öğrenebilir miyim?
    Şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık ablacım:)
    ben başarısızım bu konuda sevmiyor da bizimkiler yapamıyorum:))
    ne güzel yapmışsın sen ellerine sağlık:))
    mutlu pazarlar:)

    YanıtlaSil
  9. Çok severim cheescaki ama bir kere denedim ve güveneceğim bir tarif olana dek birdaha yapmayacağım.O mod'a girmem lazım:)êllerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. sevgili medura damla sakızının markasını sormuşsun. Bana yurtdışından geldi kavanoz içerisinde ancak Türkiye de de var ben bir kaç markette görmüştüm. Tıpkı pekmez gibi yanlız biraz koyu kıvamlı oda ısısında baya bir yumuşak hale geliyor. yani tatlıların içine koyunca yumuşayabiliyor.umarım yardımcı olmuşumdur.

    sevgili yorumlarını eksik etmeyen arkadaşlarım çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize sağlık,gel beni yer der gibi pasta.
    Süperrrr olmuş.

    Sevgiler;

    YanıtlaSil
  12. Çok hoş bir tarife benziyor, çok beğendim :)

    YanıtlaSil