19 Ağustos 2011 Cuma

PATLICANLI MUSKA BÖREĞİ

muska böreği

Böreklerin en güzel hallerinden biri. Kızartılmış muska böreği isterseniz fırın da da yapabilirsiniz ama ben kızartarak yaptım. İftara yanın da sarımsaklı yoğurtla beraber servis yapabilirsiniz ki ben öyle yapıyorum.

Özellikle kıymalı patatesli harç ile de yapıp yine yanın da sarımsaklı yoğurt sunarsanız da harika oluyor..ama ben patlıcanı çok sevdiğim için patlıcanlı yaptım.
Bu tarif misafirleriniz için harika bir ara sıcak olacaktır.

bu iki tarifimi de Gelibolu 17 ve Cafemis'in ev sahipliğini yaptığı Ramazan Etkinlikleri-1’e gönderiyorum.

Malzemeler:
2 adet yufka

Yapıştırmak için; su veya yumurta akı

İç Malzemesi;
250 gr. Kıyma
1 adet soğan
1 adet patlıcan
2 adet domates
1 adet sivri biber
Sıvıyağ
Tuz, karabiber

Yapılışı:

1-İlk olarak iç malzememizi hazırlıyoruz. Tüm malzemeleri zar büyüklüğünde doğruyoruz.sırayla kavuruyoruz.

2-Tenceremize sıvıyağı koyup soğanları ve biberleri pembeleşene kadar kavuruyoruz. Ardından kıymayı da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.

3-Ardından patlıcanları da soğan kıyma karışımına katıp patlıcanların rengi dönene kadar kavuruyoruz. En son domates,tuz ve karabiberi de ilave edip patlıcan kendi suyunu çekene kadar pişiriyoruz.( NOT: malzemeler zaten çok küçük doğrandığı için pişmesi çok çabuk olacak)

4-Harcımız pişip soğumasını beklerken yufkalarımızı kesicez.

5-Yufkamızı tezgaha serip ortadan ikiye kesiyoruz. 2 yufkayı da böyle kestikten sonra bütün yufkaları üst üste koyup 4 parmak kalınlığın da şeritler kesin.

6-Kesilen yufkaların ucuna iç harcımızdan 1 tatlı kaşığı koyup önce kendine doğru bir kare oluşturacak şekilde sonra da sağa ve sola düzgün üçgenler şekilnde katlayın ve yufkanın ucunu su veya yumurta akı ile ıslatarak kapatın.

7-Kızdırılmış sıvıyağ da kızartın ve peçete serdiğiniz tabağa alıp fazla yağını çektikten sonra servis tabağın da sarımsaklı yoğurt ile servis yapın.
Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. nefis nefis.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. canım benim,ellerine yüreğine sağlık bu güzel tarifin için,şimdi yayınladım,çok teşekkürler :)
    her zaman beklerim,hayırlı iftarların olsun,sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Ebrum,bu güzel tarifin 91.sırada yayında hayatım,ben de senin güzel tariflerini yayınlamaktan mutluluk duyuyorum,bizi yalnız bırakmadığın için ayrıca teşekkürler,hayırlı ramazanlar,sevgiler
    http://cafemis.com

    YanıtlaSil
  4. Patlıcana aşığım desem abartmam sanırım böreğinide çok severim ellerine sağlık canım sevgiler bende beklerim.

    YanıtlaSil
  5. sıcak sıcak enfes olmuştur:) eline sağlık
    sevgler
    yemekbirask
    seval

    YanıtlaSil