24 Eylül 2011 Cumartesi

PEYNİRLİ VE DOMATESLİ TART

DSC049212

Tüm blog arkadaşlarıma selamlar. Sayfamı takip edenler son bir haftadır ne kadar çok arka plan değiştirdiğimi sanırım fark etmişlerdir.

Bir haftadır sürekli değişken bir ruh hali içindeydim. Laptopu açıyorum bloga yeni tarifler ekleyeyim diyorum bir de bakmışım ki arka plan değişmiş inş. bu sayfa planıyla uzun bir süre giderim.

Kendi kendime söz verdim artık düzenli olarak tarif ekleyeceğim. İşte pazar kahvaltısı için güzel bir peynirli tart tarifi:

Malzemeler:

Hamuru için;
125 gr. Tere yağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
7-8 yemek kaşığı un

İç harcı için;
300 gr. Beyaz peynir
Yarım demet maydonoz
1 adet domates
2 adet çarliston biber
1 yumurta
1 çay bardağı süt


Yapılışı:
1- Hamur malzemelerini karıştırma kabına alıp karıştırın ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun.

2- Yağlanmış tart kalıbına hamuru elinizle kenarlarını yükselterek yerleştirip buzdolabın da 30 dk. Bekletin.

3- Maydonozu incecik doğrayın, peyniri rendeleyin, biberleri halka kesin, yumurta ve sütü çırpın .

4- Hamurun tabanına çatalla delikler açın.

5- Peynirin yarısından fazlasını tabana serpin

6- Üzerine biber ve maydonozu da serpin. Kalan peynirle maydonozların üzerini kapatıp sütlü harcı dmkün.

7- Yarım ay şeklinde kestiğiniz domatesleri tartın üzerine hafifçe bastırarak yerleştirin ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

8- İster sıcak ister soğuk servis yapın.

AFİYET OLSUN…

NOT: Çikolatalı ve kakaolu tencere kekini deneyip bir türlü tutturamayan adsız arkadaş iki defa mesaj bırakmış ama ismi bilemediğim için adsız demek zorunda kalıyorum. Öncelikle denediğiniz ve bana yorum bıraktığınız için teşekkürler...
tarifi ben de 2 defa yaptım ikisinde de baya kabardı ve gayet güzel oldu. hatt 2. defa yaptığımda eşim hazır pasta sandı. Kısık ateşte yaklaşık 20-25 dk. pişirdim.
Ama sizin için üzgünüm. neden olmadı bilemiyorum. ... acaba kullandığınız tencere nasıldı?
karnıyarık tenceresinde gayet kolay oluyor. içinide çekiyor hatta..
Bir daha ki yorumunuz da isminizi yazarsanız sevinirim....

7 yorum:

  1. Pek nefis görünüyor bu tart. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Ben de kabakli domatesli yaptim gecen cok yakisiyor damates eline saglik

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  4. oooff bu çok güzelll. mutlaka deneyeceğim. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. İnanılmaz güzel görünüyor kii,elimi uzattım uzatacağım bir dilim alabilmek için..
    O kadarda canlı görünüyor.
    Ellerine sağlık cnaım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Vay süper gözüküyor. Çalışıpta evde sadece pazar kahvaltısına özenen ben için müthiş oldu. Sağol canım

    YanıtlaSil
  7. değerli arkadaşlarım güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim....

    EBRULİYEMEKTARİFLERİ....

    YanıtlaSil